dilluns, 17 de febrer de 2014

Jimmy Liao

Us adjuntem aquesta entrevista de la revista digital Babar(http://revistababar.com/) a l'il·lustrador Jimmi Liao (Desencuentros, Secretos en el bosque, etc..). En ella ens explica com va començar en el món de la il·lustració (una mica per casualitat, ell es dedicava a la publicitat i no havia realitzat estudis d'arts plàstiques), amb la superació d'una leucèmia com a punt d'inflexió:
"Algunos editores me habían pedido que publicara mi propio libro, pero yo no me veía capaz de eso. Después de mis días de enfermedad, cambié de opinión. Pensé que quizá podría dejar algún legado al mundo, o un recuerdo para mi hija. Así que acepté hacer mi primer libro. La idea de la editorial era hacer un recopilatorio de ilustraciones, pero cuando me puse a trabajar, encontré de repente que tenía muchas cosas que decir. Así que cambié la idea original. Dibujé la historia de una pequeña niña solitaria. Era Secretos en el bosque (1998), y estaba dedicado a mi hija, que por esa época tenía solo un año."
Tot i que sovint quan fa un llibre no pensa i no vol dedicar-lo a uns lectors d'una edat concreta, quan dibuixa per a nens ens explica que "Elijo temas sencillos y claros. Intento concentrarme en una sola idea. Y hago mis personajes más amables. Cuando ilustro para niños, intento recordarme a mí mismo a esa edad. Depuro mi manera de expresarme"
 
Podeu llegir tota l'entrevista en aquest enllaç (http://revistababar.com/wp/entrevista-a-jimmy-liao/). Si navegueu a la web de la revista també trobareu ressenyes, notícies sobre literatura infantil i juvenil o altres entrevistes al llarg de la web de la revista Babar.
 
A la biblioteca, d'en Jimmi Liao tenim aquests llibres seus: