dissabte, 18 de maig del 2013

Joana Raspall


Dijous passat al programa Qwerty (programa de llibres realitzat per Btv), van entrevistar a la Joana Raspall. En una entrevista d’uns deu minuts, ens parla del pas de la vida, del que aporta i et canvia el pas del temps com a persona, de poesia i de llengua. Molt recomanable (i espectacularment lúcida als seus gairebé 100 anys).
Com a mostra, us deixem amb la resposta que dóna la Joana quan li pregunten sobre la seva aportació a la poesia infantil:

“Em vaig adonar que els meus fills no sabien poesia. Només sabien unes quantes poesies castellanes, però cap en català. I jo vaig dir, doncs abans que jo em mori (llavors tenia uns 60 anys), vull fer molta poesia catalana, perquè els nens també tinguin poesia.”


El programa també parla sobre el llibre de la Cristina Fallarás, sobre la història d’un desnonament; de novetats literàries, i de textos i blogs literaris recollits en llibres.

Us deixem amb un enllaç per veure el programa des de la web de Btv (/http://www.btv.cat/alacarta/qwerty/24625), i amb la poesia que tenim penjada ara a la biblioteca de la Joana Raspall:

Un full de paper en blanc
és tot un món possible.
Penetra-hi amb peu franc!
Hi pots posar el teu nom
i dir-hi el què i el com
de tot allò intangible
que penses i que sents,
que entens i que no entens…
I quan hi hauràs deixat
el cor ben despullat,
seràs el petit déu
d’un univers sols teu!