dimecres, 22 de maig del 2013

El primer llibre de... (I)

Volem estrenar una petita secció al bloc de la biblitoeca de l'escola. Gairebé tots tenim al cap o bé el primer llibre que vam llegir, o el primer llibre que ens va marcar, que ens va atrapar, que ens va animar a seguir llegint i a obrir i conèixer més històries, sigui per la raó que sigui. “El cop lector”, que em va dir un dia l'Anna Villarreal. 
Doncs bé, no se m'ha acut millor persona per a començar que l'Assumpció, la primera bibliotecària de l'escola, i que encara avui ens ve a donar un valuós cop de mà, i és d'aquelles persones que quan parlen de llibres les estaries escoltant tres dies seguits.


"El primer llibre que recordo?
Era un conte d'Enid Blyton que sortia a una col·lecció que es deia “Marujitas”, també un TBO (es deien així els còmics) “Chicos”, molt emocionant.
Però el primer llibre del que vaig tenir consciencia de que llegir era eixamplar la vida va ser als 14 anys, estava malalta, i vaig llegir “El maravilloso viaje de Nils Holgersson a través de Suecia” de Selma Lagerloff. 
Sempre he pensat que necessitaríem un llibre com aquest per al nostre país, recordo encara: els paisatges, el nen dolent atrapat en el vol dels ànecs, el poeta que perd els papers, sempre hi ha una tercera solució, els nens malalts que travessen el mar gelat, els corbs,...
Em va agradar tant que vaig fer un resum amb dibuixos per portar a l’escola. El buscaré!!

Assumpció"



Si teniu ganes de fer-li una ullada al llibre, el tenim la biblioteca (tenim l'edició en català publicada per l'editorial La Magrana)