dimarts, 7 de febrer del 2017

Títol: Em dic Aran i m’encanta escriure

Autor: Jaume Cela

Editorial: La Formiga


Resum

En Jaume Cela en aquest llibre explica la historia de l’Aran, un nen que li encanta escriure.

La mestra va dir als nens de la classe que cada setmana, fins que arribés el Nadal, havien d’escriure una història com volguessin: conte, poema, text, noticia...
Aquesta feina s’havia de fer en parelles que s’escollien amb el barret de la sort. Cada parella havia de fer els dibuixos de les històries del seu company. A l’Aran, li va tocar com a parella el seu amic Nil que dibuixava molt bé. A l´Aran com que li encanta escriure, li va agradar  molt i no li va costar gens fer aquesta feina que va manar la mestra.


                                                         Valoració

Quan vaig veure que el llibre tenia 93 pàgines em vaig espantar una mica perquè pensava que no em donaria temps de llegir-ho en els pocs dies de vacances que em quedaven. Quan vaig començar, em va semblar fàcil i entretingut i el vaig acabar en tres dies. He entès totes les paraules, no ha calgut que en busqués cap al diccionari. M´ha agradat perquè té moltes històries diferents i originals. Les històries que més m´han agradat són: la història de la pau “La vaca i la cabra”  i el poema “Globus de foc”. Les il·lustracions no m´han agradat molt perquè són en blanc i negre.


Recomanacions

Recomano el llibre als nens i les nenes que els agradin els contes amb històries curtes i diferents.
És xulo tant per nois com per noies.


              Martina Tasqué Orsi